
Не е за вярване, но първите няколко години след Стара Загора - отначало в Бургас и Пловдивския театър, а след това във София, актьорът не получава сериозни актьорски задачи и играе предимно в миманса. Затова за същински старт на кариерата може да се приеме постановката на „Чудак” по Назъм Хикмет във Военния Театър под режисурата на Леон Даниел през 1958 г., където остава повече от три десетилетия, преди през 1989 г. да премина в трупата на Народния театър. И играта му на сцената, освен, че му е донесла две награди Аскеер, никога не е оставяла безразлични зрители сред публиката.
В театъра Наум Шопов е работил с най-изтъкнатите български режисьори като Крикор Азарян, Леон Даниел, Иван Добчев, и е играл Хамлет, Робеспиер, дон Базилио, Сократ, крал Лир, Крап и кой ли още не
В пиесата на Стефан Цанев „Тайната вечеря на дякона Левски”, режисирана от Асен Шопов, Наум Шопов играел толкова силно, че „загледана в него си забравях репликите”, признава партньорката му в постановката, Виолета Гиндева.
Но в киното – като по-популярно изкуство, за още повече зрители незабравими ще останат превъплъщенията му във филмите „Случаят Пенлеве”, в комедии като „Вилна зона” и „Топло”, в криминалета като „Инспекторът и нощта”, саги като „По дирята на безследно изчезналите” и най-вече, като Борис ІІІ в „Цар и генерал”, където за първи път в българското кино след 9-ти септември, 1944 образът на монарха не е представен едностранчиво.
И днес, когато навършва 75 години, Наум Шопов си остава един от най-чувствителните, дълбоки и умни актьори в българското кино и театър.
Нет Фокус