За продукцията

За продукцията
ЗА ПРОДУКЦИЯТА



“Тя е най-изпълненият с надежда човек, който някога съм срещала”, казва Чарлийз Терон за Айлийн Уорнос, проститутката от Флорида, екзекутирана през 2002, след като признава извършването на 6 убийства на мъже. “Тя никога не се задълбочаваше в негативното по време на нашите срещи и винаги търсеше лъчът светлина, който може да дойде отнякъде. Възхищавам й се за качеството, че никога не търсеше симпатия за това, което е направила.”




Дебютният филм на сценаристката и режисьорката Пати Дженкинс е една сложна и проблемна смес, както и самата анти-героиня, за която разказва той. “Чудовище” предизвиква асоциации с филми от ранга на “Хладнокръвно” и “Осъденият на смърт идва”. “Чудовище” гледа безпристрастно на един убиец и обществото, в което той живее и някак неусетно предизвиква едно премерено разбиране.




Ключът към успехът на филма е невероятното изпълнение на Чарлийз Терон, красивата актриса от филми като “Правилата на дома”, “Адвокат на дявола” и “Италианска афера”, която е достатъчно смела да приеме подобно предизвикателство.





ТЪНКИ ЕФЕКТИ, ДРАСТИЧНА ТРАНСФОРМАЦИЯ



“Не мисля, че някой е очаквал трансформацията, която Чарлийз, Пати и Тони Джи (гримьорът) успяха да постигнат”, казва продуцентът Кларк Питърсън. “Всеки един използван ефект е много фин, но крайната трансформация беше много драстична и това изненада много хора”.



Питърсън си спомня първият път когато вижда гримираната Чарлийз. “На първия снимачен ден една жена мина покрай нас и всички решихме, че е някаква дубльорка на Чарлийз. А аз си помислих, че страшно прилича на Айлийн. Едва след известно време всички осъзнахме, че това е Чарлийз. Отделно от контактните лещи, косата и други ефекти, като че ли образът на Айлийн се беше пропил в нейното тяло, поведението й, речта й. Беше наистина разтърсващо.”



Терон споделя “Работех по “Италианска афера и имам правило никога да не чета сценарий, докато снимам филм, но агентът ми каза, че наистина трябва да погледна този текст. И когато се срещнах с Пати, тя беше толкова ентусиазирана за проекта, до степен, която рядко се среща в нашия бизнес.”




За да изиграе Уорнос, Терон, която започва кариерата си като модел в родната ЮАР, преди да замине за САЩ като балерина, е трябвало да наддаде около 15 килограма. Невероятната физическа трансформация е допълнена от усилията на гримьорката Тони Джи, препоръчанa от легендарният гримьор Рик Бейкър, носител на “Оскар”, с когото са работили по филми като “Планетата на маймуните” на Тим Бъртън и “Лудият професор”.



“Много се впечатлих от отношението на Пати и Чарлийз към филма, той беше наистина много ценен за тях, като тяхно дете. Това е рядко срещано качество, коeто не остава  незабелязанo. След присъединяването й към екипа на “Чудовище”, първата работа на Тони Джи е сравняването на снимки на Чарлийз Терон и Айлийн Уорнос. “Първата ми мисъл докато сравнявах двете беше, че се нуждая от наистина добър скулптор, който да направи зъбните протези, защото ако те не са направени на необходимото ниво, веднага ще провалят цялото начинание.”



Тони Джи се обажда на Арт Сакамото, с когото тя е работила в студио Бейкър. Той изработва два чифта зъбни протези за Чарлийз Терон- едните за продължителни и далечни сцени, а вторите за близките кадри. “Зъбните протези наистина бяха най-сложната част от процеса, защото Чарлийз трябваше да се научи, не просто да говори с тях, а да го прави убедително и да артикулира правилно”, обяснява Тони Джи. “Но Чарлийз не само успя да се справи, но дори се научи да извлича полза от тях и така моделира речта си по тях, че дори на репетициите не искаше да ги сваля”. Разбира се от огромна помощ е и прочутият логопед Брукс Боудуин.




Истинско доказателство за талантът на Тони Джи е фактът, че освен зъбите, никакви други протези не са използвани, за промяна на лицето на Терон.  Най-много грим е нанесен около клепачите на актрисата- желатин, който да създаде тежест и подпухналост и да им придаде увиснал и уморен вид. “Всичко останало беше боя”, обяснява Тони Джи. “Целта ни беше всичко да е много семпло и естествено изглеждащо. Просто напластявахме все повече и повече грим, като целта беше да покрием красивата и нежна кожа на Чарлийз и да създадем една нова по цвят и обем тъкан.



За да постигне този ефект първоначално е нанесена основа, която после “боядисах все едно създавам протеза на лице”. Тази процедура е отнемала до два часа на ден и включвала нанасяне на грима чрез разпръскваща въздушна четка, постигаща ефектът от слънчеви изгаряния, лунички и други белези. “Цялото й лице, ръцете й всичко това се боядисваше. Освен това ръчно рисувах дребни детайли като капиляри и допълнителни сенки и белези, които исках да подсиля, като например подчертаване на извивката на ноздрите.”



“Тони Джи е магьосница”, споделя Чарлийз Терон. “Най-важното е, че от самото начало се разбрахме, че не искаме да превръщаме Айлийн Уорнос в карикатура. Спомням си Тони, когато взе първата проба за зъбите в кухнята ми и няколко седмици по-късно бяхме във Флорида и вече правехме първите проби за грим и коса. Погледнах се в огледалото и се запитах как и кога е станало всичко това?”



След започването на снимките влажното време на Флорида и емоционалните сцени в “Чудовище”, изпълнени с кръв, пот и сълзи, се оказват голямо предизвикателство. “От една страна не искам грима да се разтече, но от друга гледаме да сведем дребните корекции до минимум, защото това оказва влияние на концетрацията на актьора”, казва Тони Джи.



Но гримът, колкото и да е добър, както и човекът, който го носи, зависят в огромна степен от човекът, който ще ги освети и заснеме. В това отношение, за щастие, Тони Джи намира идеалният партньор в лицето на операторът Стив Бърнстийн.



“Един професионалист може напълно да пребоядиса и промени едно лице просто със светлина. Това е наистина завършващата част на грима.”, обяснява Тони. “Стив беше невероятен. Той просто има това качество. Всеки от нас беше заинтересован от това процесът да е успешен и допринасяше за крайният ефект със уменията, който владее. Пати имаше ясна идея за това, което иска. Стив го освети правилно, а Чарлийз...Чарлийз е най-любимата ми актриса, с която съм работила някога. За мен е рядкост да се замислям какво ще направи сега актьорът, как ще направи тази сцена. А със Чарлийз бях като хипнотизирана през цялото време. Настръхвах всеки път, когато тя заставаше пред камера. Изпълнението й е толкова истинско и толкова добро.



Продуцентът Марк Деймън казва “Има много актьори, които са склонни да надебелеят или да променят вида си за някоя роля. В крайна сметка обаче се запомня играта, а не самата трансформация.”



“Не съм се замисляла затова”, коментира Терон въпроса за риска от високите очаквания на зрителите. “Просто гледах на тази роля като на невероятна възможност за израстване. Да играя Айлийн Уорнос е най-голямото предизвикателство и ми донесе най-голямо удовлетворение от всичко, което съм правила досега.”
Copyright © 2020 Dir.bg.