"Чудовищна" любовна история


“ЧУДОВИЩНА” ЛЮБОВНА ИСТОРИЯ



“ ‘Чудовище’ е филм за живота на един човек и неговото търсене на любовта и огромната нужда да бъде обичан”, казва Чарлийз Терон. “В това отношение филмът е красива любовна история, а не просто филм за сериен убиец.”



“ ‘Чудовище’ наистина е любовна история”, съгласява се продуцентът Марк Деймън. “Айлийн не би преживяла всички тези години, ако не е била срещнала Селби. Тя е била малтретирана и огорчавана цял живот и се е научила да не се доверява на никой.”



По един обезоръжаваш начин, разказвайки историята на сериен убиец, “Чудовище” успява да се доближи и до класическите Холивудски любовни филми. Особено в сцената в луна парка, изиграна на фона на песен от 80-те има съзнателна и осъзната закачка с поп-кича от същия период. “Мислех си, че ако част от сцените във филма бяха между мъж и жена, те щяха да са твърде прости и еднозначни”, казва Дженкинс. “Но в контекста на филма те имаха едно ретро чувство за романтика.”



Ключов фактор за достоверността и ясната осезаемост на любовния фактор във “Чудовище” е ангажирането на Кристина Ричи, за ролята на Селби Уол. “Харесва ми факта, че в тази роля има много сиво, а не просто черно и бяло”, казва Ричи. “Трябва да изпитваш симпатия към всеки образ, който играеш, но интересното тук е, че се научаваш на толерантност и симпатия към характер, които при други обстоятелства не би предизвикал такива чувства в теб. Айлийн и Селби са илюстрация на действията на обществото ни, което обръща гръб на хората, които най-много се нуждаят от помощ. Това ме привлече към проекта”



Докато Чарлийз Терон в съществена степен е улеснена от невероятната си физическа трансформация, Кристина има пред себе си актьорски предизвикателства от съвсем друг тип. “В някои отношения ролята на Кристина е още по-сложна”, казва Питърсън. “В много сцени тя трябва да нагласи играта си ненатрапчиво по-тази на Чарлийз, просто да реагира на нея, а същевременно нейното присъствие е толкова силно. Тя може да играе толкова убедително само с очите си! Това е присъщо само на големите актриси. Между тях двете има творческа химия и електричество. Което просто запалва екрана”. “Не бих успяла да се справя с ролята без нея”, казва Чарлийз за Кристина Ричи. “Тя е най-смелият актьор, с които съм работила някога”.



Основният кастинг на “Чудовище” е завършен с Холивудският ветеран и легенда Брус Дърн, в ролята на довереният приятел на Уорнос. “За нас бе чест да играем в един филм с Брус”, казва Терон. “Той е правил филми през целия си живот и всички са толкова автентични и интересни и винаги встрани от някаква формула или клише.”



“Елиа Казан и Хал Ашби са двама от любимите ми режисьори, а Брус е работил и с двамата, при това със забележителни резултати”, казва Пати Дженкинс, която счита много от филмите от американският филмов Ренесанс през 70-те години, за стилистични вдъхновители на “Чудовище”.



“Присъствието на Брус и неговият характер имат и огромна смислова роля за филма”, казва Терон. “Той показва, че въпреки образът на мъжемразка създаден от медиите, Уорнос всъщност е имала приятели мъже, с които се е разбирала много добре.” Образът на Томас ни помогна да покажем и тази страна от характера й.



“Знам че звучи като поредното сладникаво Холивудско изказване, но аз наистина имам огромен респект към всички тези актьори”, споделя Дженкинс. “Те приеха тази история в сърцата си и дадоха най-доброто от себе си. Това определени не беше лесен филм, всички те минаха през много травмиращи случки, събития и герои, а това се отразява и на теб самия.”




ЕДНА НЕ-СУЕТНА ПРОДУКЦИЯ



Скоро след като приема ролята на Уорнос, Терон се нагърбва и с друга важна задача, този път зад кулисите. “От четири години бях основала собствена продуцентска компания, но досега нямахме никакви конкретни резултати. Реших “Чудовище” да е проектът, от който да науча максимално много за продуцирането.”




Според мнението на останалите партньори Чарлийз Терон се е справила невероятно добре в ролята си на продуцент, ангажирайки се на всички нива- от предпродукцията до постпродукцията. “Често като чуеш, че звездата на филма се явява и продуцент, става въпрос за голямо его и често крайният резултат е един ‘суетен филм’”, казва продуцентът Кларк Питърсън. “Съвместният ни опит с Чарлийз обаче, просто няма как да е по-далеч от този стереотип. Като продуцент те беше неуморна и не спря дори и за миг от самото начало, до края.”



Като илюстрация за старанията на Чарлийз Терон всички разказват случай, в който oще в първите дни на предпродукцията 28-годишната Терон, пристига в 7 сутринта във Флорида и веднага се захваща с няколко часово проучване на техниката, последвано от оценяване на места за снимки през останалата част от деня и завършва с 3-часов тест на грима късно вечерта.



“За Чарлийз беше много важно първият й опит в продуцирането да е нещо наистина съществено”, казва продуцентът Марк Деймън. “Тя посвети много внимание и време на всеки аспект от работата” от сценария и проучването до монтажа и музиката на филма дори. И в нито един момент не е имало типична проява на Холивудска звезда с голямо его. Чарлийз е възможно най-прямата и открита актриса.”



От своя страна Терон се изказва не по-малко ласкаво за целият екип начело със сценаристката и режисьор Пати Дженкинс. “За мен няма съмнение, че Пати е призвана да се занимава точно с това, което прави. Макар и дебютант тя излъчваше голяма увереност и спокойствие на снимачната площадка. Първата седмица беше доста тежка за всички, но тя не се афектира и за миг, защото през цялото време знаеше какво иска и как да го постигне. Като продуцент ми беше невероятно лесно да работя с нея, а като актьор- беше рай.”



Продуцентът Питърсън казва: “Работил съм с много начинаещи режисьори, но Пати е най-опитният дебютант, който съм срещал досега. Представата й за всичко е много изчистена, че успява да предаде идеите си, намеренията си и ентусиазма си на всички около нея и им вдъхва убеденост, че крайният резултат ще е отличен.



Заснет за доста сгъстен период от 29 дни в бруталната жега на централна Флорида, “Чудовище” привлича невероятно талантлив и посветен на работата си снимачен екип. “Голяма заслуга за това има Пати, която знае как да направи работния процес приятен за всички”, казва Питърсън. “Тя знае много неща за снимачният процес, но по-важното е, че не я е страх да пита за нещата, които не знае. И е достатъчно умна, за да се обгради с възможно най-добрите професионалисти. Озвучителят ни е номиниран за ‘Оскар’ за ‘Пърл Харбър’, операторът е снимал ‘Като гореща вода за шоколад’ и много други филми, Невероятен екип бе привлечен по правенето на този първоначално малък филм и това е изцяло заслуга на страстта и ангажираността на Пати и Чарлийз”. Пати Дженкинс обобщава този идиличен в много отношение снимачен опит: “ Постоянно си мисля, че никога повече няма да бъде същото. Когато правиш нещо с малко пари, хората се присъединяват към проекта в голяма степен от идеалистични подбуди. Цялото изживяване беше много чисто и искрено в това отношение.”
Copyright © 2020 Dir.bg.