Дори в Лас Вегас, жена, тичаща през трафика в пиковия час на високи токчета и с еднометрова корона от пера на главата, е странна гледка

Дори в Лас Вегас, жена, тичаща през трафика в  пиковия час на високи токчета и с еднометрова корона от пера на главата, е странна гледкаСлед пищните декори и екстравагантната красота на първата част на филма, продължението на историята може да бъде само на едно място – Лас Вегас. “Къде другаде можеш да видиш толкова изкуствени неща или милиони долари под формата на светещи лампички, пиратски кораби, венециански канали и блясък, какъвто е трудно да си представиш?

Никъде другаде не съществува такава крещяща екстравагантност, а местните хора могат да реализират на практика всяка щура идея, която им подхвърлиш. Ако им бяхме казали: “Защо не взривите източното крило на хотела?”, вероятно щяха да ни отговорят: “Може би е по-добре да взривим западното, защото източното е напълно заето от туристи.”

Лоурънс, който усърдно избягва да повтаря темата за конкурса и в продължението на филма, включва много напълно нови идеи, като безумно смешната сцена в задимения караоке клуб, като на шега споделя: “Сандра ме изнуди да обиколя десетки клубове с цел проучване на въпроса”.

С цел “да се възползваме от музиката, светлините и енергията, които са характерни единствено за Лас Вегас”, както отбелязва Лоурънс, в допълнение към еклектичната архитектура и зрелищността, така типични за града, продукцията се заснема главно в два хотела -  The Venetian и Treasure Island. Гостите им с радост констатират, че пътешествието им до Меката на хазарта включва и възможността да видят някои от любимите си холивудски звезди на работа на снимачната площадка.

Като интериор за снимките е използвано фоайето на The Venetian, като това, заедно с кадрите от президентския апартамент, който също може да бъде видян във филма, бележи първия път, в който филмова продукция показва вътрешността на хотела. От своя страна, Treasure Island предлага казиното си за сцената, в която Грейси и Сам се сблъсват с лошите. Екшънът продължава и навън, като за част от пейзажа е използвана прочутата атракционна композиция на хотела – “Сирените”, представляваща два пиратски кораба, водещи война в лагуна.

“Мис Таен агент 2” ни води и в центъра на града, когато работещите под прикритие Грейси и Сам, облечени в крещящи костюми на танцьорки, реквизират една кола близо до прочутата отсечка, заградена от няколко известни казина, между които The Four Queens, The Golden Nugget и The Fremont, отчаяно опитвайки се да спасят Шерил и Стан. Полицията отцепва част от булевард “Лас Вегас” за епизода, в който двамата щури агенти зарязват колата и хукват по улицата в цялото великолепие на облеклото си.

Създателите на филма използват като декор и градчето Джийн, Невада, което се намира на около 30 км от Лас Вегас. Там е колибата, в която похитителите държат Стан и Мис САЩ. След това снимките продължават в Лос Анжелос, като накрая приключват в Ню Йорк, където е домът на Грейси.

Дизайнът на продукцията: от шоуто в разкошния клуб Оазис до изгорялата от слънцето колиба, намираща се забравено от Бога място

На въпроса какво е използвано като декори за продукцията, Паскин отговаря: “Бяхме в множество ласвегаски хотели, на улица Фремонт, която е в центъра, бяхме в пустинята, под водата, на пиратски кораб, в колиба, в офисите на ФБР, на летището и в коли из целия Лас Вегас и в Ню Йорк. Пропускам ли нещо? О, да, караоке клубът”.
О, да. Клубът...

Клуб Оазис е създаден от дизайнера на продукцията Маер Ахмад “изцяло по въображение”, в снимачно студио. Пищният декор е направен специално за ключовата сцена, в която Грейси и Сам трябва да се преструват на участници в програмата, за да си осигурят достъп зад кулисите. Те нямат намерение да участват в представлението, но са изтикани на сцената, където са принудени да пеят пред множеството екзалтирани фенове, за да запазят прикритието си.    
“Този декор беше от онези, за които от съществено значение беше не само как изглеждат, но и доколко са практически използваеми”, посочва Ахмад. “Той има пролуки, коридори, скришни кътчета, стълбища, съблекални и всичко това е взаимно свързано, като в действието се включват множество хора, които се преследват наоколо, губят се и се намират един друг”.

За да отговаря на името си, интериорът е решен в много екзотичен марокански стил. Изработените в Северна Африка лампи са комбинирани с няколко големи полилея, кристалът е съчетан с тъкан балдахин, пищните тапицерии и специално направените за продукцията тапети допълват разкоша на интериора. “Масите за коктейли са от фибростъкло, за да могат да бъдат осветени отдолу. Това е една идея, която взаимствах от телевизионните мюзикъли от 40-те години”, признава Ахмад.

Въпреки че цялостният ефект е задушевна и интимна атмосфера с приглушена светлина, дизайнерът отбелязва: “В клуба имаше общо около 5 000 лампи, включително истинските и декоративните, които примигват и присветват, както и театралното осветление на клуба”.

Ахмад се впуска в търсене на места на открито, където да заснеме друг ключов епизод – този със скривалището, в което са държани Стан и Мис САЩ. “Сценарият изискваше пуста колиба на незнайно място, което да е напълно изолирано от света”, спомня си той. Това място е открито в Джийн, Невада, като Ахмад работи съвместно с лесничейството, за да запази естествеността на пейзажа и неговата цялост.

След като е намерено такова изключително подходящо място, би било прекалено да искаме там да се намира и колиба, каквато е необходима за снимките. Тя е изработена в Лос Анжелос по проект на Ахмад и Паскин, след което е транспортирана с камиони до Джийн, където е сглобена наново. След като приключват снимките на открито, колибата е върната обратно в Калифорния и е монтирана в студио, където са заснети сцените, които се развиват вътре в нея.
Copyright © 2024 Dir.bg.