Пресъздаване на миналото

Пресъздаване на миналотоЧаст от работата на екипа на филм за осъществяване на проекта НЕБЕСНО ЦАРСТВО е свързано с детайлно проучване, продължило месеци и не по-малко работа за художниците на продукцията и стройна координация на екипи в няколко различни страни по света. Но всичко започва от скица върху парче хартия.

Ридли Скот акцентира на визуалното в своите филми. “Когато работиш с Ридли, когато обсъждахме сценария или сцените, той не  спираше да рисува – разказва Монън – той рисува рамка и това, което иска да види в нея. И така, малко по малко, скица след скица картината е завършена и ти виждаш как ще изглежда филма когато е готов. Но нищо не може да те подготви за проект от този калибър – приличаше на огромна, мащабна военна операция.”

“Колкото продукцията ставаше по-мащабна, толкова историята ставаше по-задълбочено лична, разказва художника на продукцията Артър Макс – един обикновен човек внезапно е въвлечен в реални исторически събития и е обграден от исторически герои, за които всички сме чували, но това е пресъздадено през призмата на обикновения човек.”

За пресъздаване на достоверен модел на средновековния град, Скот разчита на група от опитни художници и дизайнери. След края на проучването на мястото и събиране на огромен фактически материал, Макс създава модел на обстановката, за да могат заедно с режисьора да решат как да изглеждат декорите в завършен вид. Следва фазата на подготовката със създаване на повече от 1 000 скици и рисунки – всички дело на художествения отдел в Рим.

“Това е игра, любима на всички нас – да създадем един цял свят на базата на проучвания и с помощта на въображението – разказва Макс – не става въпрос само за фасада на сграда – ние строим истински лабиринт – тук част от древния Йерусалим, там крепостта Керак или замъка Ибелин.

Независимо дали става въпрос за дворец или село – ние се опитваме да възстановим миналото, такова каквото е било, за да стане филмовия разказ максимално достоверен.”

“Освен това мисля, че за актьорите е по-лесно да усетят атмосферата, ако имат възможност да се разходят в истински пресъздадена обстановка, където действието се развива на няколко нива, където обстановката е жива и истинска и се усеща духа на древния град Йерусалим.”

Продукцията е заснета на територията на две средиземноморски държави. За Франция от 12 век снимките се пренасят в Испания, а действието развиващо се в свещените земи на Йерусалим е заснето в Мароко.
Copyright © 2024 Dir.bg.