“Снимаме!”

“Снимаме!”Сценаристът Саймън Кинбърг изгражда историята около екшън моментите, дори преди да разработи докрай образите на героите в нея, като намира забележителен паралел между екшъна и запазването на един брак.

Филмът не показва само стрелби и пукотевици, но и много танци. Кинбърг е вдъхновен от подобната на балет хореография на филмите от Хонг Конг и неговият сценарий като идеи се доближава по-скоро до мюзикъла, отколкото до екшъна като филмов жанр. “В мюзикъла, когато има сблъсък на характери или любовта или вълнението на героите стигне върхов момент, който не може да бъде пресъздаден с обичаен диалог, те започват да пеят. Във филма в такава ситуация Джон и Джейн започват да стрелят или да се преследват един друг, което също пресъздава по определен начин емоционалната връзка между тях.”

За Дъг Лайман, заснел изпълнените с напрежение екшън сцени в “Самоличността на Борн”, които въведоха нови стандарти в шпионските приключения, епизодите, в които семейство Смит танцува, се оказват доста по-трудни, отколкото пресъздаващите гонитби и стрелби. “Режисирането на сцените, в които Джон и Джейн танцуват ме плашеше повече от всичко друго”, отбелязва Лайман. “Тези моменти са най-романтичното и вълнуващо нещо във филма.”

За първи път Джон и Джейн Смит се срещат в Богота, Колумбия, и още тогава, насред кървавата революция, която се случва там,  се впускат в танц, изпълнен с мистерия, адреналин и силно взаимно привличане. Известната хореографка Маргьорит Дерикс работи с Пит и Джоли върху тяхното изпълнение, като целта е двамата да изглеждат максимално грациозни и да се движат с перфектна лекота.

“Първият път, когато двамата танцуват, всеки от тях иска да бъде водещата фигура. На моменти той успява, в други – тя. С други думи, те се състезават един с друг. Тогава и двамата са леко пияни, не се познават и танцът им е изпълнен с енергия и вълнение.”

След като вече са женени, всеки от семейство Смит осъзнава, че когато става въпрос за любов, няма място за случайности. Двойката продължава абсурдната игра, която накрая ги довежда до скука и взаимна липса на интерес. След като маските падат, те разбират, че един брак не би могъл да оцелее, ако няма любов и взаимно доверие, както и колко е важно всеки един да знае как другият изкарва прехраната си.  

Играта на котка и мишка, която започват, достига кулминационната си точка в експлозивно единоборство, в “танц на смъртта”, който те разиграват в дома си. Войната между тях преминава от битка в правене на любов, от желание да убиеш другия в откриване на истинска страст към другия.

“Сцената разкрива едно пречистващо освобождаване на енергия, която се е натрупвала през цялото време, докато са се опитвали да се избият”, обяснява Кинбърг. “Джон и Джейн отново започват да се влюбват един в друг, защото за първи път започват наистина да си обръщат внимание. Между тях вече няма лъжи.”

“Когато всички карти са на масата, те се чувстват освободени, но в същото време и уязвими”, отбелязва Лайман. “По ирония на съдбата, от този момент нататък героите са по-сигурни, макар животът им да става все по-опасен.”

Хореографията е най-сериозно застъпена в друг важен екшън епизод от филма, който не е точно танц. Действието се развива в магазин за мебели. За снимките продукцията се мести в един от складовете на ИКЕА в Торанс, Калифорния, където работата продължава около 3 седмици.    

Дъг Лайман и Саймън Крейн подхождат към решаващата екшън сцена с голямо внимание. “За всеки от героите изградихме определена смесица от стилове за финалния епизод”, казва Крейн. “Изглежда така, сякаш Джон прави своя план за действие в движение, докато Джейн е по-подредена и стриктна. Тя използва снайпер, докато той стреля напосоки, докато се движи наоколо. Трябваше да вплетем комедийни нишки в сцената и все пак те двамата да си останат хладнокръвни убийци.”

“Идеята ни беше да покажем, че до този момент съпрузите са имали проблеми с това да работят заедно, но сега, след като са разрешили повечето от тях, започват да се учат да го правят. Забавно е да ги наблюдаваш как се сработват като партньори и как се превръщат в една добре смазана машина.”
Copyright © 2020 Dir.bg.