За кинематографите на "Колкото толкова"

За кинематографите на ЗА КИНЕМАТОГРАФИСТИТЕ
Режисьорът, съсценарист и копродуцент ДЖЕЙМС БРУКС е носител на 3 награди “Оскар” и 13 пъти е печелил награда "Еми". Той започва телевизионната си кариера като сценарист - написал е такива телевизионни хитове като "Такси", "Шоуто на Мери Тайлър Мур", "Rhoda", "Лу Грант", "Стая 222", "Шоуто на Трейси Улман" и "The Simpsons". Той е и сценарист и продуцент на телевизионния филм "Thursday’s Game" (1974, реж. Робърт Мур, с Джийн Уайлдър). Брукс започва да работи в киното през 1979, когато пише сценария на "Starting Over" (реж. Алън Пакула), на който е копродуцент заедно с режисьора. През 1983 г. Брукс е сценарист, режисьор и продуцент на "Думи на обич" ("Terms of Emdearment"), за който печели три награди “Оскар”. През 1987 г. отново е сценарист, режисьор и продуцент на "Телевизионни новини", който печели наградата на Нюйоркската филмова критика за най-добър филм, сценарий и режисура. Той е номиниран и за “Оскар” за най-добър филм и сценарий. Чрез “Gracie Films” Брукс продуцира "Войната на семейство Роуз", и съвместно с Робърт Грийнхът "Голям"; изпълнителен продуцент е и на "Bottle Rocket" (1996, реж. Уес Андерсън). Освен това е изпълнителен продуцент и на дебюта на режисьора Камерън Кроу "Say Anything. . ." (1989), а наскоро продуцира изключително успешната му романтична комедия "Джери Магуайър". През 1990 г. Брукс продуцира и режисира първата си пиеса, "Brooklyn Laundry", поставена в Лос Анжелис с участието на Глен Клоуз, Уди Харълсън и Лора Дърн. Той е и продуцент на два нови сериала за ABC ("The Critic" - анимиран сериал с участието на Джон Ловиц и "Phenom", с участието на Джудит Лайт, Уилям Дивайн и Анджела Гьоталс) и е сценарист и режисьор на филма "I'll Do Anything" (1994) на “Columbia Pictures” с участието на Ник Нолти, Албърт Брукс и Джоуи Ричардсън.
Операторът ДЖОН БЕЙЛИ е заснел някои от най-хвалените от критиката филми в последните 20 години - започва като асистент-оператор в "Days of Heaven" (1978) на Терънс Малик и "Три жени" на Робърт Олтман, след което продължава вече като главен оператор на "Обикновени хора" на Робърт Редфорд и "Големият студ" на Лорънс Каздън. Наскоро Бейли бе оператор на филма на Castle Rock "Крайни мерки". Бейли е бил и режисьор и оператор на филмовата адаптация по наградената с "Тони" бродуейска пиеса на Лили Томлин "The Search for Intelligent Life in the Universe" (1991). Той е и режисьор на филма "Китайска луна", а наскоро завърши “Mariette in Ecstasy", по известния роман на Рон Хансен. Бейли има трайни професионални връзки с разнородни режисьори като Пол Шрьодер ("Американско жиголо", "Светлината на деня", "Cat People" (1982), "Mishima" (1985)) и Лорънс Каздън ("Големият студ", "Турист по неволя", "Силверадо"), както и Волфганг Петерсен ("Под прицел"), Харолд Реймис ("Омагьосан ден"), Джонатан Дем ("Swimming to Cambodia" (1987)), Стюърт Розънбърг ("The Pope of Greenwich Village" (1984)), Уолтър Хил ("Crossroads" (1986)), Хърбърт Рос ("My Blue Heaven" (1990)) и Джон Шлезинджър ("Honky Tonk Freeway" (1981)).
Copyright © 2024 Dir.bg.