Четвърта година: Шампиони и предизвикателства

Четвърта година: Шампиони и предизвикателстваВ четвъртата филмова адаптация по популярните романи на Дж. К. Роулинг, Хари Потър се завръща в “Хогуортс”  за четвъртата година от обучението си, но ще му се наложи не само да се състезава в опасния международен турнир, но и да се изправи срещу своя най-голям враг – лорд Волдемор, който е решен да си върне силата и да довърши Хари веднъж завинаги. Тези новини бледнеят единствено пред притеснението на Хари да си намери дама за Коледния бал.

През новата учебна година ще настъпят промени и в най-добрите му приятели Рон и Хърмаяни, които най-накрая ще признаят, че между тях се е зародило ново чувство.

“Това е може би най-предизвикателния от всички филми”, отбелязва продуцентът Дейвид Хейман. “Търсехме някой, който може да режисира мрачен и напрегнат трилър, но в същото време  да е интуитивен и чувствителен към комичния страх да бъдеш тийнейджър. Малко са режисьорите като Майк Нюъл, които са толкова опитни и талантливи.”

“Според мен в основата си тази история е трилър”, споделя Нюъл. Има прекрасни сцени като тези с Тримагически турнир или комичните ситуации и сърдечни терзания на Коледния бал, но определята сила е действието - нещо наистина зло се опитва да улови Хари и само той има силата да се изправи срещу него.”

Другият магьосник, който се опитва да направи нещо по въпроса е Дъмбълдор.
“Дъмбълдор се опитва да подготви магическия свят за предстоящите тъмни времена”, отбелязва Хейман. Професорът събира трите училища по магия, за да се състезават в един общ турнир и да оставят настрани различията си.”

            Заради заплашващите живота опасности по време на турнира, началникът на Отдела за международно магьосническо сътрудничество в Министерството на магията Барти Кроуч издава постановление, че ученици под 17 години не могат да участват в състезанието. Но въпреки всички мерки, името на 14-годишния Хари Потър е изтеглено от Огнения бокал и той трябва да участва в турнира.

“Харесва ми това, че Хари не е герой в класическия смисъл на думата”, споделя Даниъл Радклиф. “Хари е уязвим. Той е уплашен. Въпреки че е помогнал на толкова много хора, Хари копнее да изостави минало назад и да приключи историята с “героизма”.  Но когато името му е изтеглено от бокала, той отново е в центъра на вниманието. Не само че трябва да се справи с критиките на всички, но и знае, че не той, а някой друг е поставил името му в бокала. “

Когато Хари се обръща за съвет и защита към доверения си ментор, той с изненада открива, че и Дъмбълдор се опитва да разкрие значението на тези  мистериозни събития.  “Дъмбълдор вече не котролира ситуацията и е уплашен”, споделя актьорът Майкъл Гамбън. “Той носи огромно бреме като осигурява защита и благоденствие на учениците си и когато злото прониква в Хогоуърс, той не знае как да се справи с него.“  За да предпази Хари, професорът отправя молба към Аластор “Лудоокия” Муди - ексцентричният нов преподавател по защита от Черни изкуства и прочут Аурор , да наблюдава Хари докато разберат истинското значение на тези ужасни събития.  

“Муди е сложен, предизвикателен герой”, отбелязва Хейман. Брендан внесе страхотен баланс между свирепост и хумор в ролята и превърна Муди едновременно в страховит и симпатичен герой. “

Образът на ексцентричния Муди е допълнен и от подходящ външен вид. Пронизващото синьо механично око на героя е създадено от отговорниците по специалните ефекти Ник Дидман и Джими Митчъл, а костюмите са дело на Джейни Тимайм, която е вдъхновена от италианските уестърни.

Докато Муди се опитва да предпази Хари от мистериозните сили, самият тийнейджър се изправя пред враждебна сила от различен вид: журналистката, търсеща скандални истории Рита Скийтър.  Тя не би се спряла пред нищо, за да запълни клюкарската си рубрика.

“Рита пише това, което хората искат да чуят и това, което според нея ще ги накара да продължат да четат”, обяснява прочутата актриса Миранда Ричардсън. “Тя ще направи всичко възможно да получи историята, която вече е съчинила в ума си. Темите за надвиснала смърт и потенциални наранявания са подходящи и биха предизвикали страхотен интерес, а  това я въодушевява.”

Хари се опитва да запази концетрацията си въпреки нетрадиционните маниери на Муди и коварните клюки на Рита Скийтър, защото се страхува, че срещата с Лорд Валдемор – злият магьосник, убил родителите му, е неизбежна.

“Много е трудно да се изиграе някой, който е изцяло зъл”, смята актьорът Ралф Файнс.  “По време на разговорите ни с Майк обмисляхме да добавим човешки качества на Волдемор, защото е невъзможно да се пресъздаде самото зло. Злото във Волдемор идва от страха, напрежението и нещастието. Той е имал нещастно детство и оттам произлизат гнева, зависта и омразата му.” “Волдемор не познава любовта”, добавя Хейман. “За него тя е недостатък. Той е въплъщение на чистото зло.”
Голямо внимание е отделено на външния вид на Волдемор, защото в този филм той за първи път се появява в изцяло човешки облик. ”Гримът, който използвахме не беше тежък и сложен”, обяснява Файнс. “Исках да съм с по-малко грим, за да мога совбодно да се движа. Идеята е, че Волдемор разполага с нова кожа и тяло и той ги тества, за да се наслади на силата си.”

По време на пост-продукцията, екипът по визуални ефекти дигитално променя формата на носа на Файнс, прави го по-плосък и нацепен  за змийски изглед, който разкрива, че Черния лорд е потомък на Слидърин. “Много е зловещо”, смята Хейман за дигиталнта трансформация на Файнс, “ но по изтънчен,  обезпокоителен начин.”
Copyright © 2024 Dir.bg.