От началото на дългата си кариера Аки Каурисмаки демонстрира траен интерес към презрените и отхвърлени от обществото. Съчувствието му е комбинирано с уникална способност за „комедия с каменно лице”, която парадоксално прави трагедията на героите му още по-трогателна. Последният му филм Светлини в здрача е един от най-успешните и може би най-тъжният.
С него завършва трилогията за онеправданите, която започна с Плаващи облаци и продължи с Мъжът без минало. Филмът е по-изящен и интимен от предходните. Основната тема е самотата. Героят е Койстинен – не много умен нощен пазач, който е презрян дори от презрените. Отбягват го даже колегите му пазачи, които определено не печелят конкурси по популярност.
Жаден за малко внимание, той виси в луксозен бар с надеждата занемарена блондинка да погледне в неговата посока. Една вечер привлича вниманието на руски мафиот и съдбата му е решена.
Каурисмаки и преди е използвал криминалната структура, най-вече в Наех наемен убиец, но този филм напомня класики в жанра film noir. Ала Каурисмаки радикално разчупва рамките на криминалето. Интригата е много по-скромна и безнадеждна, а образите – по-невинни. Пълната им липса на контрол върху ситуациите е една от причините филмът напълно да излиза от рамките на жанровата си основа.