XVIII век. Поредната война. Вече никой не си спомня защо воюва, още по малко краля Луи XV. Но за да се води война са необходими войници, а тяхното набиране става все по-трудно. Фанфан, свободолюбив и влюбчив младеж се опитва да се измъкне от разлютени сватове и решава да се запише във войската, за да избяга от сватбения обред. Но армията му е подготвила няколко изненади, начело с мистериозното предсказание на красивата гледачка Аделин.
“Фанфан Лалето” е типичен филм на “плаща и шпагата” по френски маниер: много словесни игри, хумор и умели отговори, колкото искаш екшън, исторически фон, който не захлупва интригата и е повече претекст, отколкото контекст. Сюжетът е прост и умишлено предвидим, но това не накърнява зрителското удоволствие, предизвикано главно от възторжената динамика и каскадите в диалога…
След като се упражни в двете “Такси”-та, режисьорът Жерар Кравчик показва все по-добро владеене на екшън-сцените и умело разработване на разказа в рамките на жанра. Придържайки се към успешния модел на първообраза, той превръща филма в неуловимо съвременен, без да променя нищо от епохата и нравите.
Филмът, който е римейк на едноименната творба на Кристиан-Жак от 1952 г. (с Жерар Филип в главната роля) беше избран да открие (извън конкурсната програма) фестивалът в Кан миналата година. По този начин бе оказана индиректна почит на Негово Величество Зрителят и неговия вкус към доброто филмово забавление.
Вдъхновен, жизнерадостен, добре вписващ се в линията на този тип комедии, новата версия на “Фанфан Лалето” се е възползвала от безспорния талант на Жан Космос (“Гърбавия”) като съсценарист, който работи върху ръкописа рамо до рамо с Люк Бесон, и е основен виновник за леко комиксовото звучене а ла Астерикс на някои от сцените и диалозите във филма.
Не ни остава друго освен да прибавим към този симпатичен коктейл Венсан Перес като скокливия, прелъстителен Фанфан и Пенелопе Крус, чийто забавен акцент няма как да не направи впечатление дори на нефренскоезичната публика. Двамата са сполучлив тандем, за всеобщо удоволствие на романтично настроената зрителска аудитория.
Нет Фокус