Кръгът се затваря

Кръгът се затваряСнимките на „Междузвездни войни: Епизод ІІІ – Отмъщението на Ситите” са глобални по своя мащаб

Почти невъзможно е да се определи кога точно е започнала подготовката на „Междузвездни войни: Епизод ІІІ – Отмъщението на Ситите”. В много отношения този филм е бил разработван в продължение на 30 години, още откакто Джордж Лукас за първи път нахвърля идеите си за сагата на рода Скайуокър – история, развиваща се на фона на опустошителна война, бушуваща в една далечна галактика.

Снимките започнаха във “Fox Studios Australia” в Сидни, Ню Саут Уелс в 8:07 часа сутринта на 30-ти юни, 2003 г. Тогава сценаристът и режисьор Джордж Лукас, продуцентът Рик Макалъм и две от звездите на „Епизод ІІІ” – Хейдън Кристенсен и Юън Макгрегър – се присъединиха към Р2-Д2 и снимачен екип, наброяващ над стотина души, за първия снимачен ден.

„Снимките на „Епизод ІІІ” минаха забележително гладко и приятно”, разказва Макалъм. „Първият снимачен период продължи 55 дни, което е стандартен срок за епизод на „Междузвездни войни” и е много по-малък от сроковете на повечето мегабюджетни филми. Това се дължи на Джордж и на професионализма на актьорския ни състав и снимачния ни екип. Имахме голям късмет, защото всичко мина без спънки.”

Освен снимките в студията в Австралия и Великобритания, филмът е заснет в Китай, Тайланд, Швейцария и Тунис; тези страни са послужили за основа на многото нови планети, които ще видите в „Отмъщението на Ситите”. Снимачният екип е посетил и Италия през 2002 г. с вълнуваща, но опасна мисия: да заснеме зрелищното изригване на вулкана Етна в Сицилия.

Снимките на филма са само началото на процеса, който води до излизането на „Отмъщението на Ситите” на екран. Уникалният стил на Лукас е да използва своя сценарий само като чертеж за сътворяването на филма, който си е представял. Той пояснява: „Сценарият, по който започнахме да снимаме, е много различен от филма, който ще гледа публиката. Когато виждам дадена сцена на екрана, тя поражда у мен нови идеи как да разкажа историята, които успявам да сглобя чрез монтажа и преснимането на сцените. За мен това е най-интересното в създаването на един филм. Започвам с „нормалния” процес по монтажа и пост-продукцията и го довеждам до крайност.”

Единият от монтажистите, Бен Бърт, който е и звуков инженер на филма, казва, че нетрадиционният стил на Лукас е напълно подходящ за този род филми. „Те приличат повече на лентите от 30-те и 40-те години. Парадоксално е, но процесът, по който стигаме до този класически вид повествование е нетрадиционен. Джордж разглобява филма на съставните му части и след това ги подрежда наново, докато гледа какво е сглобил. Много прилича на създаване на анимационен филм, защото процесът е в постоянна промяна.”

Към средата на 2004 г. пост-продукцията на филма се движеше с пълна пара; екипът на „Отмъщението на Ситите” замина за студията “Shepperton” в Англия, където в края на лятото осъществи 11 дни планирани допълнителни снимки. (По-рано същата година вторият снимачен екип снимаше екшън-сцени с уукита на син фон в Сидни.) След това продукцията се премести в студията „Elstree” в Боръмууд, Англия за последния снимачен период (замислен още в началото на подготовката) през януари 2005 г.

Хейдън Кристенсен бе обект на последната сцена, заснета за „Отмъщението на Ситите”: шеметен бяг по платформа. Когато Лукас спокойно обяви на екипа: „Стоп – свършихме.”, това бе последният път, в който камерите снимаха филм от поредицата „Междузвездни войни”. Като по поръчка това се случи в студио 8 на “Elstree” – същата снимачна площадка, където Лукас е заснел първата сцена от „Нова надежда” през 1976 г. „Така кръгът се затвори”, казва Макалъм. „Джордж беше много щастлив.”
Copyright © 2024 Dir.bg.