"Маями Вайс" - за продукцията

“Смъртта не е процедурна или случайна. Не и когато е някой, когото познаваш.”- Майкъл Ман

Майкъл Ман твърди, че се връща към “Маями Вайс” заради “притеглянето и подходящия момент”: “Има нещо съблазняващо в работата под прикритие и това, което се случва с теб... Това беше основният ми интерес. Когато за първи път прочетох сценария на Тони Йеркович за пилота на “Miami Vice”, инстинктът ми беше да го направя на филм. Но беше късно, NBC го бяха закупили за сериал.”

Няколко десетилетия, стотици хиляди фенове и множество кинонагради по-късно, Ман разбира, че е дошло времето да се върне към героите, които е доразвил, и да направи филм за “опасната и изкусителна работа под прикритие... особено когато Крокет и Тъбс отиват там, където значките им не означават нищо.”

Ман с радост приема предивикателството: “Във филм забранен за деца можем да включим неща, които нямат място в телевизията. В сериала винаги имаше някакви ограничения, които си налагахме сами. Сега го има и интимния живот на Крокет и Изабела и Тъбс и Труди.”

Най-голямо значение за Ман има историята на двамата агенти: какво се случва, когато навлизат толкова дълбоко в престъпните синдикати и как се връщат обратно към реалността. В това се крият драматичните възможности – потапянето на Крокет и Тъбс в опасността.

Режисьорът допълва: “Оцеляваш само благодарение на хитростта си и опасността е съвсем истинска. Един от термините е “дълбоко прикритие”, особено когато става дума за престъпна организация, която има собствено контраразузнаване. Има опасност да влезеш прекалено дълбоко и трябва да разчиташ на партньора си, да те издърпа от ръба.”

Ман много добре разбира, че само определени хора могат да работят под прикритие. За да пресъздаде реалистично състоянието на Крокет и Тъбс, режисьорът имал нужда от съвета на техническите консултанти: истински ченгета под прикритие, които са израстнали на границата между доброто и злото. Един от опитните полицаи отбелязва: “Под прикритие означава да приемеш нова самоличност. Не може да се държиш по същия начин, трябва да говориш и да действаш като един от лошите. И трябва да ги убедиш, че не си ченге, защото това е първото, което ще си помислят.”

Маями Вайс” дава възможност на Ман да прекара известно време в града, който – заедно с останалите автори на сериала “Miami Vice” - превърна в неразделна част от американската култура на 80-те. “Обаянието на Маями не е изчезнало. В този град нещата не са точно такива, каквито изглеждат. Красив и привлекателен, но и много опасен. Маями не е най-южната точка на САЩ, а по-скоро най-северната точка на Латинска Америка. Банковата столица на парите в брой.”

С готов сценарий, опитни консултанти и ярко осветения град пред себе си, Ман знаел, че е време да избере мъжете и жените в екипа си... Още веднъж.
Copyright © 2024 Dir.bg.