Четвъртата част на хитовата фентъзи поредица "Заразно зло" отвя всякаква конкуренция в американския бокс офис.
В дебютния си уикенд на екран "Заразно зло: Живот след смъртта" регистрира 27,7 млн. долара приходи - доста впечатляващ резултат на фона на бюджета му от 60 млн. Също както и досега, в основата на сагата е успешният тандем "Пол Андерсън – Мила Йовович", които са не по-малко успешна двойка и в живота. Както е известно, режисьорът и филмовата звезда са женени от лятото на 2009 година и дори имат и малка дъщеричка.
Иначе в каста можем да отличим и още няколко познати имена - Сиена Гилъри, Али Лартър и дори нашумелия със сериала "Бягство от затвора" Уентуърт Милър. Сюжетът ни пренася в разрушения Лос Анджелис, в който Алис издирва оцелели хора след хилядите зомбита. За да се предпазят от заразяване с T-Вируса те ще трябва да се борят за всякакъв начин за оцеляването си.
На второ място с далеч по-скромен резултат е крими драмата "Обирджии" с 6,1 млн. долара, разбираемо, като се има предвид, че това е третата й седмица на екран. Една позиция губи новото предложение с Джордж Клуни – "Американецът", в което холивудския секссимвол играе наемен убиец, опитващ се да загърби мрачното си минало. Лентата завършва уикенда с 5,8 млн. долара и общо 26, 7 млн. от киносалоните в Северна Америка и Канада.
С две места се срива пък другото нашумяло заглавие тези седмици - "Мачете" на Робърт Родригес. Продукцията на FOX, в която бруталният Дани Трейо раздава справедливост по тарантиновски, обграден от сексапилни дами в лицето на Линдзи Лоуън и Джесика Алба, може да се похвали с приходи в размер на 20, 8 млн. до момента (4,2 млн.), но по всичко изглежда, че и този опит на Родригес да впечатли масовата аудитория ще си остане само до желанието.
Петото си място запазва романтичната комедия "Любов от разстояние" (3,8 млн.), в която още една реална двойка пренася чувствата си на екран. Дрю Баримор и Джъстин Лонг са двойка, опитваща се да запази взаимоотношенията си единствено чрез уеб камера, след като единият живее в Ню Йорк, а другият – в Сан Франциско. Любопитно е, че това е режисьорски дебют на американката Нанет Бърстийн, която до този момент е работила единствено над документални проекти и реклами за Nike и Sprint.
Рекордна шеста седмица в класацията пък кара екшън комедията "Ченгета в резерв", в която нестандартният тандем Марк Уолбърг и Уил Фарел оборва всички скептици в ролята на ченгета неудачници. Въпреки, че завършва уикенда с едва 3,6 млн. долара, лентата е донесла общо 112, 6 млн. само от домашен екран при бюджет от 100 млн. Като се има предвид, че последните два филма на Уолбърг и Фарел сами по себе си бяха абсолютен финансов провал, очевидно това е завръщането им към големите играчи в Холивуд.
На седма позиция се свлича лидерът от преди две седмици – "The Last Exorcism" с 3,4 млн. Хорър трилърът на екзорсистка тематика, режисиран от Илай Стам и продуциран от самия Илай Рот, губи три места в сравнение с предходното издание на класацията, но въпреки това си остава една от най-приятните изненади в боксофиса тази година. Причината – спечелени 38, 1 млн. долара зад Океана при вложените за реализацията му… 1, 8 млн. долара.
На съвсем друго ниво в този аспект е колосалният екшън на Силвестър Сталоун – "The Expendables: Непобедимите", събиращ най-значимите имена в жанра през последните години. Силвестър Сталоун, Арнолд Шварценегер, Мики Рурк, Брус Уилис и още дуги звезди завършват уикенда с 3,2 млн. и общо 98, 4 млн. в третата си седмица сред десетте най-гледани заглавия в САЩ и Канада (все пак при бюджет от 80 млн., като че ли очаквахме и малко по-впечатляващ резултат до момента).
Девета поредна седмица в надпреварата кара новият филм на Кристофър Нолан и Леонардо ди Каприо - "Генезис" с 3 млн. долара печалба през уикенда. Дори и близо два месеца след премиерата си sci-fi блокбъстърът продължава да предизвиква нужното внимание от страна на публиката и уверено се е запътил към рекордите на "Аватар" и "Алиса в страната на чудесата" по престой в американския бокс офис.
На последната десета позиция в класацията тази седмица е новото предложение на Джулия Робъртс и Columbia Pictures - "Яж, моли се и обичай" (2,9 млн.), разказващо за живота на Елизабет Гилбърт, която се впуска да открие житейското си призвание по време на околосветско пътешествие.
Обобщение:
На пръв поглед "Заразно зло: Живот след смъртта" налага тотална доминация в бокс офиса зад Океана тази седмица, но не бива да забравяме и, че това бе единственото ново предложение за въпросния период. Фентъзи хорърът завърши уикенда с 27, 7 млн. приходи, което му отрежда седма позиция сред най-успешните заглавия през септември въобще.
От друга страна, през същия уикенд миналата година комедията "I Can Do Bad All By Myself" стартира с около 13% по нисък резултат (23,4), което показва, че традицията приходите да се въртят около тази цифра се запазват.
Сам по себе си обаче дебютът на Мила Йовович и компания не е никак лош – за сравнение предходната част на сагата потегли с 23,7 млн., а оригиналът с 23,0 млн.
В крайна сметка и двете части завършиха екранната си одисея в САЩ с малко над 50 млн. печалба, така че този път като че ли можем да очакваме рекорд в това отношение – още повече, че 2062 салона ще излъчат лентата в 3D формат, а още 141 – в IMAX 3D. Съизмерено спрямо по-високите цени на билетите това няма как да не окаже влияние върху крайния резултат в бокс офиса.
Очаквания за 17 - 19 септември
През следващата седмица на екран в САЩ и Канада излизат доста нови заглавия, но трудно можем да определим някои от тях като особено очаквани. Сред по-впечатляващите са романтичната драма "Never Let Me Go" – екранизация по романа на Кадзуо Ишигуро, разказващ за две деца, открили любовта по време на израстването си в английски пансион, в който нямат никаква идея за заобикалящия ги свят.
Години по-късно, вече пораснали, те ще трябва да се сблъскат със сложността на живота и същевременно да запазят чувствата си един към друг. В лентата участват някои от най-големите имена на британското кино като Кийра Найтли, Кери Мълиган и Шарлот Рамплинг, а за режисьора Марк Романек филмът е безспорен тест, като се има предвид, че това е едва вторият му филм в това амплоа в пълнометражното кино.
Внимание предизвиква и вторият опит на Бен Афлек като режисьор - в "The Town" обаче той е също така и сценарист и изпълнител на главната роля. Сюжетът разказва за банков крадец, който се влюбва в… банковия мениджър, докато по петите му са куп агенти на ФБР.
Третото интригуващо предложение е за комедията "Leaves of Grass", която впечатлява най-вече с това, че невероятния Едуард Нортън тук играе противоположни по характер… близнаци.
източник: avtora.com