От самото начало е ясно че ОТБИВКИ ще бъде роуд-муви за възрастни, изместено от типичната за такъв филм атмосфера на свобода към онзи неясен период от средната възраст, свързан с много размишления В избора на кинематографичен стил на филма Пейн се спира на грубия, неконформистки и дълбоко личен стил, характерен за Американското кино от `70те години, който винаги го е привличал: ”Знам, че този толкова хуманистичен стил на снимане не е на мода. Хората често ми казват, че моите филми са свежи и различни, но аз не създавам нови филми, а просто се опитвам да пресъздам атмосферата на старите.” За разлика от предишните три филма, които са снимани в и околностите на родния град на режисьора – Омаха, щата Небраска, действието в ОТБИВКИ се развива в една друга идилична Американска провинция – долината Сейнт Ив, осеяна с живописни селца, облени в слънце лозя, лъкатушещи тесни пътища и световноизвестни винарни. Дори и в тази толкова различна обстановка филмът без всякакво съмнение носи почерка на Александър Пейн. Операторът Федон Папапмикаел разказва за своята работа по филма – “Операторската работа в този филм се състои в създаването на рамки, в които да се покажат сложните образи на героите. Обстановката е толкова фотогенична и е комично съвпадение героите да преживяват всичко това в такова райско кътче – мисля че това е част от хумора във филма.” Пейн работи в близко сътрудничество с Федон Папапмикаел за пресъздаване на търсената ретроатмосфера. “Исках във филма да присъства онази мекота и пастелност на филмите от `60 и `70-те години, обяснява Пейн – оказва се обаче, че техническите средства са много различни и създават ярък контраст, светлина и живост. Лещите също са различни, по-остри и не бих казал по-добри, просто различни. Понякога трябва да плащаме данък за онова, което наричаме прогрес. Но с помощта на филтри и останалия операторски арсенал от технически средства Федон постигна точно това, към което се стремях.” Част от подготовката за филма включва гледане на филми на Хал Ашби, Жан БЛюк Годар и Бертран Блие – не толкова за намиране на конкретни визуални идеи, колкото атмосферата като цяло. “От гледането и обсъждането на тези филми добих представа за вкуса и усещанията на Александър, обяснява Папамикаел – какво харесва, неговото естетическо чувство и всичко това ни помогна много при снимките – бяхме достигнали една степен на разбирателство и почти нямаше нужда от обсъждане.” Мястото на снимките приятно ги изненадва с прелестни гледки и настроения. Въпреки близостта си до Лос Анжелис долината Сейнт Ив е запазила естествената си красота и освен шедьовъра ПОЩАЛЬОНЪТ ЗВЪНИ САМО ДВА ПЪТИ много малко Холивудски филми са снимани там. Филмовият екип опознава много добре всички по-известни барове и ресторанти. Художничката на продукцията – Джейн Ан Стюърт разказва – “Всъщност нагодихме сценария към местата, които открихме в пътуванията си в долината. И част от удоволствието беше, че опознавахме мястото в движение – точно като героите във филма. За Александър е типично да открие идеалното място, разказва Стюърт, която е работила с режисьора и в други негови филми. После прави малко корекции тук, там като внася някои символични елементи, за да пасне на атмосферата на филма” Папамикаел обяснява още една характерна черта за снимането на Пейн – “Най-важното за него е да улови момента - това което се случва между героите и затова може много бързо да промени осветление, обстановката и всичко това е възможно, защото много точно знае какво иска.” Освен репутацията на експедитивен и гъвкав рижисьор, Пейн е известен и с това, че създава особена атмосфера на своята снимачна площадка.”ОТБИВКИ определено е по-свободен и забавен от предишния му филм и принос за това има и самото място, виното, храната и забавлението по време на снимките. Всичко това намери своето отражение във филма, в изпълнението на актьорите и атмосферата.” – разказва Папамикаел. Типична унила и чувствена атмосфера на долината е уловена и предадена от композитора Ролф Кент в музиката към филма, създадена и изпълнена в стил джаз. Кент е създател на забележителната музиката на ОТНОСНО ШМИД, СЪПЕРНИЦИ и CITIZEN RUTH разказва за “подготвителната работа” по създаването на музиката – “Отидох при Александър на снимачната площадка и опитахме доста от местните вина, докато обсъждахме идеите за музиката. Той ми каза, че би искал стила да е джаз и ми даде да послушам няколко албума с италианска музика от `60те години.” До края на снимачния период Пейн е изцяло подвластен на тази минорна музика и решава, че музиката на филма трябва да звучи моно.”Това беше страхотна идея, но щеше да ни създаде проблеми с миксирането на диалозите, обяснява Кент. Вместо това предложих да запишем музиката стерео, но да използваме техниката на виниловите плочи, което и направихме с помощта на нашия миксинг директор Грег Томли.” И така Кент набляга на класическото джазово звучене, но когато Александър чува готовия материал той е изненадан “Къде отиде звученето на Ролф? Така аз разбрах, че това което той искаше за своя филм беше амалгама от звученето на моята музика и идеите на джаза.” Голямото предизвикателство за перфекциониста Кент е записа на готовия материал. “За човек като мен, за който контрола е от първостепенно значение беше необичайно да приема, че за джаза точността не е от значение. Като цяло ОТБИВКИ беше невероятен урок за мен за това как се прави истинска филмова музика.”