Биография

Един от най-безспорните секссимволи в съвременното кино завършва училище и следва право в университета в Рим. За да припечелва, работи в модна агенция и много скоро става една от най-високоплатените манекенки в Италия. Налага се да прекъсне следването, но затова пък започват все по-често да я канят за роли в киното.

Един от първите, които я забелязват за актьорство, е Франсис Форд Копола, който я взима за ролята на една от трите вампирки, съблазняващи героя на Киану Рийвс в "Дракула" (1992 г.). "Тава бе моят втори филм - споделя днес Белучи. - Тогава все още се смятах само за модел. С Копола повече не се видях, за което съжалявам. А с Киану..., проточва тя двусмислено и замълчава. - Работата е там, че съм подписала декларация за неразгласяване", признава смутено. Белучи има предвид документа, който я задължава да не разгласява подробности около снимките на новите серии на "Матрицата", в които тя е партньорка на Киану Рийвз.

За филма "Плачът на слънцето" (2003), в който пък играе с Брус Уилис, казва, че е доста "полемичен" и уточнява, че приела да се снима в него не от комерсиални съображения, а заради възможността да поработи с режисьора Антоан Фукуа, защото много харесала предишния му филм "Тренировъчен ден". Тя обаче няма нищо против комерисиалните проекти.

Един от последните филми, в които се снима, е комедията "Астерикс и Обеликс: Мисия Клеопатра" (2002 г.), който имаше фантастичен касов успех във Франция. "Астерикс..." е моят първи чисто комерсиален филм, - признава Белучи. - Не можах да устоя на изкушението да работя с Жерар Депардийо и Кристиан Клавие. Пък и бих ли могла да откажа ролята на Клеопатра? Такова предложение ласкае самолюбието на всяка жена. Клеопатра е тайната мечта на мъжете в продължение на две хилядолетия!"

Преди година Белучи не криеше желанието си да изиграе една друга историческа знаменитост - Лукреция Борджия. Преди време тя сподели в едно интервю: "За мъжете любовта е част от живота, а за жените: любовта е целият живот". Но Моника все пак не смята, че е романтична натура. "В днешния живот практически не остана място за романтика", казва тя и споделя какво я поразило най-много във филма "Необратимо" (2002), в който нейната героиня е изнасилена изключително садистично. "Потресе ме моментът, в който насилникът казва: "Ти смяташ, че щом си красива - значи, всичко ти е позволено". Това е много важен момент. Истината е, че красотата вдъхновява поетите, но оскърбява посредствените хора. Някои от тях действително я възприемат като оскърбление. Красотата провокира любопитството и яростта, прави хората агресивни. Когато красива жена влиза някъде, повечето мъже изпитват желание, а повечето жени - злоба. Преди няколко години се снимах във филма на Джузепе Торнаторе "Малена" (2000 г.), който изследваше именно тази тема."

Впрочем Белучи е убедена, че много зависи от самата красавица. "Красотата е като мощно "Ферари - казва тя. Трябва й шофьор-виртуоз. Освен това красотата е нещо преходно. След 10 години аз няма да бъда вече красива. Остава само да се надявам, че разумът ми ще успее да компенсира отрицателните промени в тялото".

Една от последните значителни роли на Моника Белучи е във филма на Мел Гибсън "Страстите Христови" (2004), който е посветен на последния ден от живота на Исус Христос. В него тя се превъплъщава в Мария Магдалена. Главната роля е поверена на Джеймс Кавизъл, а две от основните поддържащи роли се изпълняват от българските актьори Христо Живков и Христо Шопов.

Моника Белучи има два неуспешни брака - с италианския моден фотограф Клаудио Карлос Басо (1990 - 1994) и с френския актьор Венсан Касел (1999 - 2013), от когото има и две дъщери. От 2017 г. се среща с френския актьор Жил Льолуш.
Освен италиански, Белучи говори английски, френски, фарси и испански език, както и начален португалски. Гражданка е на Италия, живее във Франция - заради децата си, по нейните думи.

Филмография