Бърз и яростен” постави рекорд в априлския бокс офис

08.04.2009 г.
„Бърз и яростен” постави рекорд в априлския бокс офисБърз и яростен” издуха конкуренцията и изпревари всички очаквания с априлски бокс офис рекорд. Анимацията „Чудовища срещу извънземни” продължава да се представя добре и през втората си седмица, а пазарът този уикенд е най-печелившият в историята на месец април. Двата филма заедно събраха повече пари, отколкото целия бокс офис по същото време през 2008-ма, продължавайки възходящата тенденция на тази година.

Universal спечелиха първото място с дългоочаквания „Бърз и яростен”, който прибра $72.5 милиона от 3,461 екрана – невероятен среден резултат от $20,950 на зала. Това е и най-успешният дебют за годината, той задминава $59-те милиона на „Чудовища срещу извънземни” от предишната седмица и априлския рекордьор „Психаротерапия” ($42.2 милиона от 2003 г.). Четвъртата част на популярната състезателна поредица е и вторият най-силен дебют за периода януари-април, изоставайки след „Страстите Христови” ($83.8 милиона от февруари 2004). Това е един летен блокбъстър в средата на пролетта.

Невероятният успех може да се дължи на много фактори, в това число на маркетинга, датата на дебюта и кастинга. Universal имаха трудната задача да убедят феновете да се повозят за четвърти път с десетгодишния франчайз. Четиримата актьори от първия изненадващ хит се върнаха, при това с брилянтна рекламна кампания, чието мото бе „Нов модел. Оригиналните части."

След като триумфира на първо място миналата седмица, анимационният хит на DreamWorks „Чудовища срещу извънземни” изостана с една позиция, претърпя спад от 44% и $33.5 милиона приходи. Десетдневният резултат за „Чудовища срещу извънземни” е $105.7 милиона. Джинормика и приятели ще се борят за финални приходи от $175 милиона.

Страховитият „The Haunting in Connecticut” отбеляза спад от 59% през втория си уикенд и с $9.6 милиона се класира на трето място. Трилърът на Lionsgate вече има $37.2 милиона за десет дни и се очаква да приключи с около $50 милиона.

Последният екшън на Никълъс Кейдж „Knowing” се радва на $8.1 милиона за уикенда и общо $58.2 милиона за 17 дни. За същото време пиперливата комедия на Paramount „Обичам те, човече” събра $49.3 милиона, от които $7.9 милиона от тази седмица. За пореден път забраненият за лица под 17 години филм демонстрира най-малкия спад в топ 10.

Новата комедия „Adventureland” дебютира с плахи резултати - $6 милиона от 1,862 кина. Лентата с участието на Джеси Айнсбърг и Кристън Стюарт може да се похвали с позитивни рецензии, но не и с голям успех в продажбата на билети. Филмът е насочен към по-големите тийнейджъри, но те явно бяха разконцентрирани от бързите коли този уикенд. „Adventureland” прибра $2.2 милиона в петък, още толкова в събота и $1.7 милиона в неделя.

Шпионската комедия с Джулия Робъртс и Клайв Оуен „Двуличие” бележи спад от 44% и $4.3 милиона приходи. Крайният резултат вече е $32.4 милиона за Universal.

На осма позиция го следва „Планината на Вещиците” на Дисни, с $3.4 милиона за уикенда и $58.4 милиона обща сума. Екшънът с Джон Сина „12 рунда” изостана с 57% и спечели едва $2.3 милиона за Fox. Десетдневният му резултат е едва $9 милиона.

Независимата комедия „Sunshine Cleaning”, в която си партнират Ейми Адамс и Емили Блънт, увеличи броя на кината и попадна на десетото място в бокс офиса с $1.9 милиона. Средният резултат е достоен за уважение - $3,923 на екран от 479 мултиплекса. Продукцията на Overture вече има в банката $4.8 милиона.

Топ 10 заглавията събраха $149.4 милиона, което е с 96% повече от миналата година, когато „21” застана на челната позиция с $15.3 милиона; и 43% повече от 2007-ма, когато „Blades of Glory” зае първото място с $22.5 милиона.
Copyright © 2019 Dir.bg.