Рон Пърлман
Ron Perlman
Биография
Рон Пърлман е участвал в безчет театрални постановки. Живее в Лос Анджелис със съпругата си Опал и двете им деца, Блейк и Брандън. Роден е в Манхатън, Ню Йорк. Майка му, Дороти, все още живее там. Вече починалият му баща, на времето е бил барабанист в прочутият оркестър на Арти Шоу. С кариера продължаваща повече от три десетилетия, Пърлман е работил редом с такива различни актьори като Марлон Брандо, Шон Конъри, Камерън Диаз, Ед Харис, Джон Хърт, Джъд Лоу, Кристина Ричи, Уесли Снайпс, Сигорни Уивър, Майкъл Уинкот и Илайджа Ууд, за да споменем само неколцина. Въпреки, че никога не е бил от звездите, привличащи тълпи в киносалоните, Пърлман винаги е имал много почитатели. Много силна е още първата му главна роля - Амукар, един от тримата първобитни във филма на Жан-Жак Ано, „Войната за огъня” (1981), за която получава номинация за наградата Genie. Пърлман отново е с Ано през '86, този път като гърбавия Салваторе в „Името на розата” (1986). Голям пробив е и ролята на Винсънт – човекът-лъв, партниращ на Линда Хамилтън в култовия сериал "Красавицата и Звярът" (1987). С тази роля той заслужи не само награда Златен Глобус, но и много почитатели. След това, Пърлман прекарва доста време работейки в независими продукции като „Sleepwalkers” (1992), „Преключенията на Хък Фин”(1993), „Cronos” (1993), и сюрреалистичния „Градът на изгубените деца” (1995) на Жан Пиер Жьоне. Завръща се към мейнстрийма в киното с филми като „Пришълецът: Завръщането (1997), отново с Жьоне, а през 2004, неговият добър приятел Гилермо дел Торо му дава главната роля във високо-бюджетния си филм по комикс „Хелбой” (2004). С играта си в този филм на 53-годишна възраст, Рон стана най-възрастният актьор, играл основен супергерой в главна роля. Пърлман е играл всичко – от праисторически човек до добродушен полковник - а такива актьори винаги са рядкост в Холивуд. Още филми с негово участие са „The Last Supper” (1995), „Островът на доктор Моро” (1996), „Враг пред портите” (2001), Блейд II (2002) и „Star Trek: Nemesis” (2002). Нет Фокус