Биография

Световноизвестният композитор и американски гражданин (по натурализация), който от 14-годишен живее във Великобритания, а през 1988 г. (на 31 г.) регистрира своя компания ("Media Ventures", днес "Remote Control Productions") в Санта Моника, САЩ и оттогава живее и твори там, е повече известен с англо-американското произнасяне на фамилията си (Зимър), отколкото с действителната си фамилия Цимер. Той е считан за един от най-иновативните композитори на Холивуд, след като - без академично музикално образование - е един от пионерите на новите технологии и софтуер в творческия процес. Той безпроблемно успява да обедини синтезаторите с реалните инструменти, солистите и хористите.

Зимър, тогава Цимер, е роден в семейството на майка-музикант и баща-инженер и изобретател. Вместо повече да свири на пианото, той го модифицира (за ужас на майка си и за радост на баща си). Баща му умира още когато той е дете, след което с майка си се преместват в Лондон - като еврейка тя вече има опит с емиграцията си там преди войната, през 1939 г.

През 70-те години Зимър завършва гимназия в Лондон, като още тогава композира рекламни джингли (1973 - 75 г.) и пише песни за рок банди. През 1982 г. постъпва на стаж при утвърдения тогава филмов композитор Стенли Майерс, който има вече над 60 филмови партитури и с когото по-късно основават заедно и Lillie Yard Studio, като двамата се фокусират върху смесването на оркестров звук с електронни инструменти. Тандемът работи съвместно по различни филми (като "Moonlighting" 1982 с Джереми Айрънс, "Insignificance" 1985 и др.), докато през 1987 г. Зимър пише първата си самостоятелна музика - за американската комедия с гръцки режисьор "Terminal Exposure"; пише и песните към филма. Същата година е назначен за музикален продуцент на "Последния император" на Бернардо Бертолучи, като музиката (сътворена от Дейвид Бърн, Рюичи Сакамото и Конг Су) печели един от 9-те Оскара на лентата.

Повратният момент в кариерата на композитора е музиката за "Рейнман" (1988) на холивудския режисьор Бари Левинсън, чиято жена е изслушала CD със саунтрака на англо-зимбабвийската анти-апартейд драма "A World Apart", след което Левинсън го кани за филма си. Зимър подхожда гениално към образа на главния герой-аутист, изигран от Дъстин Хофман, и през 1989 г. е номиниран за Оскар за най-добра музика с оригинална партитура. "Рейнман" печели още 3 номинаци и 4 награди "Оскар", включително за най-добър филм.

Година след това е поканен в лентата "Driving Miss Daisy" с Морган Фрийман, която също печели Оскар за най-добър филм и Зимър се сдобива със славата на генератор на Оскари.

Междувременно, той пише музика и за редица телевизионни сериали като "Space Rangers" (1993) на CBS, анимационния "The Critic" на ABC и други. Музиката към анимационния филм "Цар Лъв" (1994) на Walt Disney му носи Оскар и много други награди - включително Златен глобус, две награди "Грами"; по нея той пише и мюзикъл, донесъл награда "Тони" през 1998 г. и превърнал се в най-касовия хит на Бродуей за всички времена с продадени билети за близо 900 милиона долара. През 1997 г. Зимър е назначен и за директор на музикалния отдел на гиганта DreamWorks.

След 2000 г. Ханс Зимър прави музиката на множество холивудски блокбъстъри, а неговата компания, с участието на колеги-композитори, обучава и дава дава път на млади творци.

Понастоящем Зимър живее в Лос Анджелес, зад гърба си има два брака, от които има общо 4 деца.

Филмография